Alex kwam via videobellen voor één van mijn Transformatieve Brand Coaching Programma’s. Een vriendelijke intelligente man van 33 jaar. Hij studeerde af aan de Technische Universiteit en werkt nu als engineer.  

Toen ik hem vroeg welk resultaat hij wilde bereiken, zei hij: ‘Ik heb visie nodig. Op mijn werk doe ik wat ik goed kan, maar ik word er niet warm van. Ik wil weten waar ik sta, zodat ik weet waar ik naartoe ga’.  

BAM!! Hij sloeg de spijker op zijn kop. Zijn antwoord op mijn vraag is typerend voor waar alle succesvolle mensen altijd mee bezig zijn; ook in tijden van onzekerheid en stilstand. Namelijk met één oog kijkend waar ze staan en met het andere oog kijkend naar de plek waar ze zullen zijn.
En dat doen de meeste mensen niet. Ze kijken naar waar ze vandaan komen en waar ze nu staan en dat bepaalt wie ze zijn.  

Wie word ik? 

De belangrijkste vraag die de meeste mensen uiteindelijk hebben is: Wie ben ik? Maar belangrijker is onszelf de vraag te stellen: Wie word ik?

Alex had de wens zich te herpositioneren. Hij voelde wel aan dat wanneer hij zou doorgaan zoals hij deed, hij niet uit zou komen bij waar hij wilde komen.

Laat niet liggen wat je in huis hebt

Als Branding & Image Consultant help ik mijn klanten hun visie helder te krijgen, zodat zij zich sterk kunnen positioneren (‘branden’) in hun persoonlijke en werkzame leven. Hierdoor werken ze er bewust naar toe zoveel mogelijk hun impact te maken.

Dus om te weten wie je wordt, moet je veranderen om daar te komen. Het ‘gat’ van intentie naar impact moet gesloten worden. In de Brand Coaching gaat de aandacht daarom altijd uit naar de potentie van mijn cliënten. 

John C. Maxwell (America’s #1 Leadership Authority) schrijft hier veel over in zijn leiderschapsboeken. Ik laat me graag door hem inspireren met onderstaande principes.

 

DIT ZIJN DE 3 PRINCIPES DIE JOUW IMAGOKRACHT VERHOGEN VOOR MEGA IMPACT

  • ANDERS DENKEN

    Succesvolle mensen die mega impact maken, hebben een goede zelfreflectie. Ze denken realistisch en ze weten hoe ze positief om moeten gaan met hun tijd. Hoop als strategie is niet voldoende.

     

  • ANDERS OMGAAN MET JE GEVOELENS

    Succesvolle mensen met mega impact staan niet toe dat hun gevoel hun gedrag bepaalt. Ze gedragen zich op zo’n manier dat hun gevoel niet in de weg staat om te doen wat ze moeten doen om te groeien en voorwaarts te gaan. Dit werkt alleen wanneer je weet welke richting je op wilt gaan.

     

  • ANDERS HANDELEN

    Succesvolle mensen doen twee dingen die vele anderen niet doen om mega impact te kunnen maken. Ze initiëren actie en ze maken af wat ze begonnen zijn. Dat kunnen ze omdat ze hun visie helder hebben. Hierdoor vormen ze de gewoonte om dingen te doen die niet succesvolle mensen niet doen.

     

 Jouw imagokracht spreekt voor zich

Wanneer je vastberaden bent om te veranderen en om een leven te leiden dat het alledaagse overstijgt, dan weet je dat je het ANDERS moet aanpakken wanneer je vooruit kijkt. Daarbij zul je ook moeten werken aan je imagokracht. Je wilt tenslotte dat de transformatie die je doormaakt ook aan de buitenkant zichtbaar is. Wat je uitstraalt is het resultaat wat mensen van je verwachten.

 

Hoe is het verder met Alex gegaan?

Zijn nieuwe visie bracht hem ertoe om op zijn werk aanpassingen door te voeren om meer van zijn passie en energie kwijt te kunnen. De voorwaarden om missiegericht te leven had hij te pakken.

Voortaan zal hij gevoeliger zijn voor nieuwe kansen die op zijn pad komen en zal hij deze benutten wanneer deze in lijn zijn met zijn visie.

In de Brand Coaching kwamen ook de juiste kleuren aan de orde die hij kan dragen, waardoor hij nu laat zién in zijn uitstraling wat hij belangrijk vindt. De kleuren die hem afzwakten in zijn uitstraling draagt hij niet meer. Mensen zullen hem aanspreken op zijn kracht. Het beeld dat Alex laat zien in zijn uitstraling is congruent met wat hij wil bereiken. Hij komt geloofwaardig over en mensen staan niet raar te kijken wanneer hij aangeeft wat hij wil. Zijn personal brand reflecteert waar hij voor staat. Zijn overtuigingskracht is versterkt.

High Returns on your High Class Image

Wil jij je ook stevig positioneren om succesvoller je leven in te richten? Wil jij jouw imagokracht bewust inzetten? Dan heb je zelfkennis en inzicht nodig om je te positioneren. Christine Boland zei het al in haar trendwatching webinar van verleden week. Eén van de drie thema’s waar we mee te maken hebben is, dat we ons meer dan ooit begeven in het tijdperk waar ‘reclaiming your inner direction’ een noodzaak is om om te gaan met onzekere tijden: Jij verankerd vanuit je visie in een wereld die constant verandert. Want dan kun jij je stip aan de horizon vasthouden.

Mijn Transformatieve Brand Coaching programma’s geven allen inzicht over jezelf. Mocht je dit graag willen of heb je vragen, dan bespreek ik graag de mogelijkheden met je.

 
PS: Wat veel mensen niet weten, is dat het beeld dat wij zien door ons op onbewust niveau wordt waargenomen. Wat wij zien, heeft daardoor grotere waarde, dan wat we te horen krijgen. Wat verteld wordt, kunnen we rationaliseren en manipuleren. Op ons onbewuste niveau vertoeft de rede niet. Dat is waarom we ons eerder door beeldvorming (uitstraling) laten overtuigen.

Jeanine van Varik is Branding & Imageconsultant. Ze helpt ambitieuze ondernemers, leiders en kennisprofessionals, die weten dat er meer in hen zit dan dat ze laten zien, met het verkrijgen van een High Class Personal Brand. Hiermee bereiken ze wat ze willen bereiken in hun (werkzame) leven en maken zij volop hun impact.

 Succesvolle mensen hebben hoge normen. Er goed aangekleed en verzorgd uitzien laat op het onbewuste niveau een nieuwe norm zien. Wanneer je er goed uitziet, dan word je automatisch beoordeeld dat je goed bent in wat je doet. En wanneer je ook nog eens verbaal communiceert wat je laat zien, dan is ‘the sky the limit’ om jouw impact te maken.

 

3 branding tips om jouw kansen te benutten; jouw imago als kompas

Hoe herken je nieuwe mogelijkheden die jou verder brengen – 3 tips die jouw High Class Brand versterken

Tas blijkt struikelblok voor imago van advocaat te zijn

'Silent messages shape your future' Onlangs ontmoette ik Anja op een verjaardag van een gemeenschappelijke vriendin. Ze is advocaat. We hadden het over tassen. Over wat een tas doet voor iemands uitstraling. Ze zei, dat het voor haar niets uitmaakte. Een tas moest...

Dé imagotip die jouw waarde laat zien voor meer impact

We horen het overal om ons heen op social media. We moeten ons onderscheiden om op te vallen. Met het woord 'opvallen' hebben de meeste van mijn klanten niet zoveel. Het is voor hen geen doel om op te vallen. De noodzaak om je te onderscheiden gaat over 'de woorden...

De communicatie mythe van Mehrabian onderuit gehaald

De 7-38-93 regel van Mehrabian die de meeste communicatie-experts hanteren, onderuit gehaald.

Jouw succes zichtbaar in jouw imago

Ontdek hoe de zeven Imagostrategieën® jouw High Class Brand in je kracht zetten. Niet meer ondergewaardeerd worden. Altijd op waarde geschat worden, zodat je makkelijker je doelen behaalt.

Statement Make-uplijn

Statement make-up by Jeanine van Varik laat zien wie je bent en wat je beoogt

Met kennis over jouw imago bereik je makkelijker je doelen

Ellen (48) kiest voor een VIP-dag. Het is haar wens om haar verschijning te versterken.  Van te voren heeft ze een assessmentformulier ingevuld. Het is duidelijk wat ze wil; een uitstraling, waarbij men haar op waarde schat; aantrekkelijk, van invloed en...