Ben je op de hoogte dat er slimme imagostrategieën bestaan waarmee jij op integere wijze laat zien in je uitstraling wat je belangrijk vindt, terwijl je dicht bij jezelf blijft?

Je doet je mond open om te spreken, maar ook jouw uitstraling heeft een eigen taal. Wanneer je niet uitstraalt wat je waard bent, heeft onderzoek bewezen dat je inhoudelijke boodschap voor slechts 7% op waarde wordt geschat.
Hieronder geef ik twee voorbeelden van Imagostrategieën® die jouw toegevoegde waarde tot uitdrukking brengen in je uitstraling. Deze Imagostrategieën® breng ik onder de aandacht in mijn Event Time2Brand. Ze maken deel uit van de zeven universele Imagostrategieën®, die ik deel in het Event.

1) Kleur als Imagostrategie®
Kennis van de psychologie van kleur is hierin belangrijk. En ook technische kennis van kleur. De kwaliteit van je uitstraling wordt onder andere bepaald door hoe jouw huid en je lichaamsvormen reageren op kleur. Kleding- en make-upkleuren zijn belangrijke ‘brand boosters’.
Je kunt je voorstellen dat rood heel anders overkomt dan blauw of roze. De tint van de kleur heeft ook effect op je uitstraling. Zachtere kleuren laten een ingetogenheid zien en heldere kleuren laten een verhoogde dynamiek zien. Je context is ook belangrijk om te bepalen welke tinten je draagt om je doelen te bereiken.

2) Drijfveer als Imagostrategie®
In mijn brandingsessies met mijn cliënten komen altijd hun drijfveren aan de orde. Wanneer je weet wat je precies motiveert, ben je beter in staat een congruent imago te creëren, die jouw aantrekkelijkheid en bekwaamheid laat zien.
Wanneer iemand bijvoorbeeld als zijn belangrijkste drijfveer ‘innovatief verbinding maken’ heeft, dan is het belangrijk dat deze persoon zijn creativiteit kwijt kan. Deze dynamiek kun je dan ook tot uitdrukking brengen in je uitstraling, afgestemd op je doelen en op je omgeving. Dat zorgt voor een imago, waardoor je instant vertrouwen krijgt van je omgeving. Vertrouwen is de basis van waaruit mensen kiezen om met je samen te werken. 

Het belangrijkste is jezelf deze vraag te stellen:
‘Maak ik iedere dag die onvergetelijke indruk op mijn doelgroep, werknemers, klanten, collega’s en/of op mijn sociale kring?’
Professionals laten teveel van henzelf op de plank laten liggen en missen hierdoor kansen, omdat er te weinig know-how is over het effect van hun imago op hun omgeving.
Jouw imago als basis van jouw succes!

Succesvolle mensen hebben hoge normen. Er goed aangekleed en verzorgd uitzien laat op het onbewuste niveau een nieuwe norm zien. Wanneer je er goed uitziet, dan word je automatisch beoordeeld dat je goed bent in wat je doet. En wanneer je ook nog eens verbaal communiceert wat je laat zien, dan is ‘the sky the limit’ om jouw impact te maken.

PS: Wat veel mensen niet weten, is dat het beeld dat wij zien door ons op onbewust niveau wordt waargenomen. Wat wij zien, heeft daardoor grotere waarde, dan wat we te horen krijgen. Wat verteld wordt, kunnen we rationaliseren en manipuleren. Op ons onbewuste niveau vertoeft de rede niet. Dat is waarom we ons eerder door beeldvorming (uitstraling) laten overtuigen.

Mocht je geïnteresseerd zijn om jouw imago vóór jouw te laten spreken met een ‘High Class Brand’, dan ga ik graag vrijblijvend met je in gesprek over jouw mogelijkheden.

Mocht je op de hoogte willen zijn van de zeven universele imagostrategieën die jouw uitstraling een boost geven, dan kun je je inschrijven voor het Event “Time2Brand”. Of deze kun je in je eigen netwerk als facilitator organiseren.

Bron foto boven in blog: gemaakt door Jeanine van Varik van Branding The True You.
De foto laat haar klant Marith zien na afloop van het High Class Brandingadvies. Ze laat rechts op de foto op een aantrekkelijke en overtuigende manier zien waar ze voor staat; betrouwbaar en professioneel. Haar positie op de arbeidsmarkt is aanzienlijk versterkt!

Sinds 2007 ben ik werkzaam als Branding & Imageconsultant, alsmede als Talent Coach. Ik help ambitieuze ondernemers, leiders en kennisprofessionals, die weten dat er meer in hen zit dan dat ze laten zien, met het verkrijgen van een High Class Personal Brand. Hiermee bereiken ze wat ze willen bereiken in hun (werkzame) leven en maken zij volop hun impact.

Ik ben ontwikkelaar van het merk ‘High Class Branding’. Het doel is dan altijd eerst helder te hebben wat de persoonlijke visie is en daarop verder het imago uit te bouwen. Dat zorgt ervoor dat anderen snel overtuigd worden om met je samen te werken. Je orderportefeuille groeit en je maakt meer impact vanuit je overtuiging. De imagoprincipes werken ook om gewoonweg lekkerder in je vel te zitten.