Jouw imago als kompas

Wil je geen kansen verliezen die een beroep doen op jouw visie, datgene waar jij voor staat? Dan is het wel zo handig jouw imago bewust vorm te geven. Jouw imago functioneert namelijk als een kompas.

Een authentiek imago laat jou op je best zien

Een authentiek imago omvat de optelsom van diverse aspecten. Deze drukken zich in het gunstigste geval uit in één dynamiek; jouw passie. Jouw enthousiasme. Met deze dynamiek trek jij aan waar jij voor staat!  Iedereen heeft een imago, een dynamiek met een onderliggende boodschap, ook al ben je er niet bewust mee bezig. 

Een goed doordacht en congruent imago dat kansen aantrekt waarin jouw passie ligt, komt als volgt tot uitdrukking:
– via de houding van je lichaam en je persoonlijke uitstraling. Deze twee zijn in lijn met
–  je overtuigingen (de bron van waaruit je overtuigingen komen, je geloof)) en de gesteldheid van je hart (je emoties). Deze laatste twee zorgen ervoor hoe
– je gedachten worden bepaald,
– welke woorden je uitspreekt en
– hoe je je gedraagt in diverse omstandigheden
– je gedrag komt weer tot uitdrukking in de dynamiek van je lijf en je persoonlijke uitstraling*.
BAM, de cirkel is rond!

Een authentiek imago trekt aan waar jij voor staat

Het juiste imago stelt je open voor nieuwe mogelijkheden (nieuwe relaties om meer van betekenis te zijn, meer geld creëren om uit te delen, nieuw netwerk om strategischer te werken, groter huis voor meer gastvrijheid, ideale studie die jouw talenten ontwikkelt , ideale klant die openstaat door jou verder geholpen te worden, mensen helpen hun missie vervullen, hongersnood verminderen, etc.). Nieuwe kansen die makkelijk op je pad komen waar je iets mee moet. Je herkent deze makkelijker wanneer ze in lijn zijn met je visie; jouw passie. Je brein is erop gefocust. Je handelt er onbewust naar. 

Het probleem is dat veel mensen ideale kansen niet herkennen

Je moet in staat zijn een nieuwe situatie in te schatten als een kans die je niet voorbij wilt laten gaan. Een afgestemd imago helpt je daarbij. Want deze geeft je bewustwording over je doelen en dus je prioriteiten en houdt je focus vast.

Tegelijkertijd kan een nieuwe situatie behoorlijk wat weerstand opleveren. Dat kan je voelen in je lijf. Het kan wat warm worden onder de voeten: Je kunt een trilling in je buik ervaren, er zelfs een bal van in je buik krijgen of een opgejaagd gevoel. 

3 branding tips om een ideale kans te herkennen:

Bovenstaande fysieke sensaties kunnen verschillende oorzaken hebben. 

Stel jezelf 3 vragen:

1) Reageer ik vanuit angst (oude pijn) op deze situatie?  Ik houd mezelf voor dat deze situatie niets te maken heeft met de associatie die ik maak. Ik stel mezelf gerust. Ik check mijn prioriteiten. Ik ga niet in op deze situatie, want deze sluit niet aan op mijn doelen. Voor de rest loop ik niet warm voor de situatie. 

2) Klopt de situatie wel? Ik ervaar dat de situatie dreigend of misleidend is. Ik luister naar mijn onderbuikgevoel dat mij waarschuwt. Ik herken dit gevoel en moet het serieus nemen. Ik besluit niet in te gaan op de situatie. 

3) Of,…. is dit een kans die ik niet onbenut wil laten? Ik ga het checken. Ik ervaar dat deze kans mijn visie en passie compleet raakt. Deze kans staat in lijn met mijn overtuiging, mijn geloof van waaruit ik leef. Ik sta ervoor open; het onbekende haalt mij uit mijn comfortzone en veroorzaakt een bevestiging in wat ik ervaar. 

Wanneer je een positieve bevestiging krijgt, dan gaat het erom dat je vanuit nieuwsgierigheid stappen onderneemt om je kansen verder te verkennen. Dat vereist moed. Je weet daarbij wat je doet, want je bent in staat om slimme risico’s te nemen. Risico’s waarbij je afweegt waarop je je wel kunt voorbereiden en waarop niet….

SMART RISK ATTITUDE; de CLASSY MINDSET van mijn cliënten

Je weet dat je niet alles in de hand hebt en je hebt niet alle kennis in huis, maar je hebt genoeg zelfvertrouwen om stappen te zetten vanuit je ontwikkelde vaardigheden en ervaringen. Je weet dat wanneer je deze kans benut, je tijdens het proces weer nieuwe vaardigheden zal ontwikkelen die nodig zijn. En dat is okay. Je visie is leidend. Het rendement van dit avontuur heb je voor ogen. Je hebt vertrouwen. 

Ik noem dat ‘smart risk attitude’. Mijn klanten hebben deze houding. Ze zijn ambitieus en hebben gevoel voor high class leiderschap. Hun intuïtie is sterk ontwikkeld en tegelijkertijd hebben ze gevoel voor realisme. Wanneer ze hun kansen herkennen, zijn ze bereid het onbekende tegemoet te treden op hun eigen voorwaarden. Klaar om nog meer van betekenis te zijn.

Met jouw imago aan de slag?

Mocht je meer willen weten over hoe jij jouw imago in de wereld zet voor de juiste aantrekkingskracht? Heb je behoefte aan meer strategie om je doelen te bereiken? Wil je beter voorbereid zijn wanneer jouw kansen zich voordoen, zodat die niet meer aan je voorbij gaan? Ik ga er graag met je over in gesprek. Je kunt me bellen via 0619702790 of me e-mailen.

*WEGWIJZERS:
– inzichten in het helder krijgen van je passie en op basis hiervan visie vormen, ontdek je in mijn Branding Transformation Program 
– voorbeelden van imagostrategieën voor een upgrade van je persoonlijke uitstraling ontvang je tijdens mijn Event Time2Brand

 

Sinds 2007 ben ik werkzaam als Branding & Imageconsultant en sinds 2017 als Team & Talent Builder. Ik help ambitieuze ondernemers, leiders en kennisprofessionals, die weten dat er meer in hen zit dan dat ze laten zien, met het verkrijgen van een High Class Personal Brand. Hiermee bereiken ze wat ze willen bereiken in hun (werkzame) leven en maken zij volop hun impact.

Ik ben ontwikkelaar van het merk High Class Branding. Het doel is dan altijd eerst helder te hebben wat de persoonlijke visie is. Vervolgens gaan we de visie vormgeven in een stappenplan met het daarbij behorende imago. Dit implementatieplan zorgt ervoor dat anderen snel overtuigd worden om met je samen te werken. Je orderportefeuille groeit en je maakt meer impact vanuit je overtuiging. De imagoprincipes werken ook om gewoonweg lekkerder in je vel te zitten. Ik werk zowel met vrouwen als met mannen.

Succesvolle mensen hebben andere normen. Een High Class Brand laat op het onbewuste niveau een nieuwe norm zien. Wanneer jouw uitstraling aantrekkelijkheid, betrouwbaarheid en jouw passie laat zien, dan reageren mensen anders op je. Je toekomst verandert.