We horen het overal om ons heen op social media. We moeten ons onderscheiden om op te vallen. Met het woord ‘opvallen’ hebben de meeste van mijn klanten niet zoveel. Het is voor hen geen doel om op te vallen.

De noodzaak om je te onderscheiden gaat over ‘de woorden hebben, die jou omschrijven‘, zodat het voor jou makkelijker is jezelf voor te stellen in een netwerk dat jou nog niet kent. Of wanneer je in een salesgesprek bent, waarin je uitlegt waar je voor staat, zodat je vertrouwen wint bij je toekomstige klant. Onderzoek heeft uitgewezen dat het vertrouwen dat mensen in je hebben, de voornaamste drijfveer is waarom ze met jou samen willen werken.
Daar kun je je voordeel mee doen. Ook wanneer je solliciteert.

Dé imagotip, die jouw waarde vaststelt

Wil jij weten wat jou typeert, stel aan de mensen in je omgeving de vraag wat zij van jóu kunnen leren. Het antwoord dat zij geven is typerend voor wat jij goed kan door de ogen bekeken van jouw omgeving. Dit antwoord bepaalt jouw waarde. Stel deze vraag aan minimaal drie (liefst 5) mensen die jou goed kennen en die jou het allerbeste gunnen. Dan ga je samenvatten wat de rode draad is. Ga concrete woorden opschrijven die jou typeren.

Bij Maaike (op de foto) was het duidelijk. Zij kwam bij me voor een imagoadvies om zichzelf beter te positioneren op de arbeidsmarkt. Wat haar typeert is op een onverstoorbare manier haar doelen bereiken en hiervoor bedenkt ze makkelijk creatieve oplossingen.

Dus samengevat kwamen er twee belangrijke waarden uit: autonoom (onverstoorbaar) en creatief. Deze twee woorden kan ze in verschillende oneliners gebruiken wanneer ze zichzelf voorstelt in diverse contexten. Op deze manier laat zij direct weten welke waarde zij toevoegt aan verschillende partijen. Gelukkig vond ze snel een baan die bij haar past.

Wanneer je aan de buitenkant laat zien wat je onderscheidt, dan heeft jouw waarde meer impact

Maaike (rechts op de foto) draagt een leren bomber jacket. Dat staat voor haar onafhankelijkheid. Het collier laat haar creativiteit zien. De kleuren die ze draagt versterken haar persoonlijke dynamiek en geven haar een vitale uitstraling.

Heb jij jouw waarde ‘gevangen’ in woorden en je wilt weten hoe je deze kunt laten zien in je uitstraling, laat dan een bericht achter hieronder of via het verzendformulier. Ik vertel je er graag meer over. 

Op jouw sprankelende en succesvolle performance,

Jeanine
producent van jouw High Class Brand

 

 PS: Wat veel mensen niet weten, is dat het beeld dat wij zien door ons op onbewust niveau wordt waargenomen. Wat wij zien, heeft daardoor grotere waarde, dan wat we te horen krijgen. Wat verteld wordt, kunnen we rationaliseren en manipuleren. Op ons onbewuste niveau vertoeft de rede niet. Dat is waarom we ons eerder door beeldvorming (uitstraling) laten overtuigen.

 


Jeanine van Varik is Branding & Imageconsultant. Ze helpt ambitieuze ondernemers, leiders en kennisprofessionals, die weten dat er meer in hen zit dan dat ze laten zien, met het verkrijgen van een High Class Personal Brand. Hiermee bereiken ze wat ze willen bereiken in hun (werkzame) leven en maken zij volop hun impact.

Succesvolle mensen hebben hoge normen. Er goed aangekleed en verzorgd uitzien laat op het onbewuste niveau een nieuwe norm zien. Wanneer je er goed uitziet, dan word je automatisch beoordeeld dat je goed bent in wat je doet. En wanneer je ook nog eens verbaal communiceert wat je laat zien, dan is ‘the sky the limit’ om jouw impact te maken.

Dé imagotip die jouw waarde laat zien voor meer impact

We horen het overal om ons heen op social media. We moeten ons onderscheiden om op te vallen. Met het woord 'opvallen' hebben de meeste van mijn klanten niet zoveel. Het is voor hen geen doel om op te vallen. De noodzaak om je te onderscheiden gaat over 'de woorden...

Tas blijkt struikelblok voor imago van advocaat te zijn

'Silent messages shape your future' Onlangs ontmoette ik Anja op een verjaardag van een gemeenschappelijke vriendin. Ze is advocaat. We hadden het over tassen. Over wat een tas doet voor iemands uitstraling. Ze zei, dat het voor haar niets uitmaakte. Een tas moest...

Met kennis over je uitstraling bereik je makkelijker je doelen

Ellen (48) kiest voor een VIP-dag. Het is haar wens om haar verschijning te versterken.  Van te voren heeft ze een assessmentformulier ingevuld. Het is duidelijk wat ze wil; een uitstraling, waarbij men haar op waarde schat; aantrekkelijk, van invloed en...
Voor inspirerende High Class imagotipsLaat niet liggen wat je in huis hebt

Wil je maximaal één keer in de week High Class Imagotips ontvangen voor een impactvol en warmhartig optreden voor meer impact en groei?

Meld je dan nu aan!

Inschrijvers