Je neemt geen genoegen met een middelmatige verschijning

Volgens sociaal psycholoog Kevin Hogan, schrijver van The Science of Influence, wordt de eerste indruk in slechts enkele seconden bepaald vanuit het onderbewuste. En niet vanuit onze ratio, zoals we vaak denken. Allemaal categoriseren we mensen in ‘ja’, ‘misschien’, of ‘nee’. Alleen een klein gedeelte komt in de categorie ‘ja’ terecht en maar weinigen gaan van ‘misschien’ naar ‘ja’. 

En jij wilt als ondernemer en/of kennisprofessional die ‘ja’ krijgen. Daar waar jij in uitblinkt, mag gezien worden. Maar wel met de impact die het verdient.

Het zou kunnen dat je al heel veel van je tijd en energie hebt besteed aan je uitstraling. Het zou kunnen dat je wel honderden of zelfs duizenden euro’s hebt uitgegeven.

Het zit hem alleen hierin: je hebt nog steeds niets dat je naar tevredenheid aantrekt en exact die klasse uitstraalt die jij in huis hebt. Je weet dat er meer in zit.

Je wint soms informatie in over hoe je een high class look neerzet die jouw waarde laat zien. Een uitstraling die opvalt en met een stijl die het alledaagse overstijgt.

Jouw High Class Brand gaat over meer dan alleen maar kleding

Je surft je suf op internet naar goede looks, bekijkt allerlei online shops met de laatste trends en bent zelfs Youtube video’s aan het bekijken van fashionshows zoals die van Dior, Chanel, Gucci, Armani en nog veel meer. En toch knaagt daar het gevoel, dat deze input je niet helpt je gewone imago te overstijgen.
Alsof het aan meer ligt, dan alleen maar kleding. (En dat is het ook, lees maar verder.)

Af en toe stel je vragen over uitstraling bij mensen uit je netwerk. Je zoekt naar tips die jouw uitstraling naar een next level tilt.

Alleen je komt geen steek verder. Wat je wel weet is dit: je hebt teveel geld  uitgegeven aan kleding die net niet dat juiste accent geven aan iemand van jouw klasse.

Dan maar naar het werk met een redelijke acceptabele professionele uitstraling. Maar hoe zit dan met je uitstraling in je persoonlijk leven? Jezelf kleden zoals ieder ander? Je hebt tenslotte buiten je vakgebied een andere rol. Nou, vergeet dat maar.

Jouw branding kent geen pauze

Weet je wat het is: het gaat helemaal niet om Branding, maar om MINDSET. Wanneer je een klasse mindset hebt zoals jij, dan zal je je niet op je gemak voelen bij de mainstream smakeloze trends.  

Wat je altijd wil uitstralen met je ‘high class brand’ is waardigheid en zelfrespect. Hiermee laat je zien dat je je gesprekspartner ook respecteert. 

Wanneer je aan de ene kant laat zien dat je onverschillig of zelfs suggestief bent in je kledingkeuze en aan andere kant op je werk professioneel en geloofwaardig wil komen, dan laat je je ‘brand’ in de steek. 

Jouw uitstraling is dan niet eenduidig en steekhoudend en zelfs verwarrend voor de mensen om je heen!

Een High Class statement geeft je voldoening en bespaart je tijd

Jij bent tenslotte toch de persoon die altijd professioneel is en serieus genomen wil worden op het werk? Dat geeft voldoening. Je maakt waar, wat je visie is. 

Je bent betekenisvol én succesvol. Mensen zien waar je voor staat. Dat bespaart je tijd, want je kunt sneller bereiken wat je beoogt. Je tijd is kostbaar, aangezien je genoeg tijd over wil houden om met je dierbaren door te brengen. 

N Mogelijk ben je die financiële manager die serieus genomen wil worden, wanneer je de directie onderbouwde argumenten biedt om af te zien van een onverantwoorde investering

N  Wellicht ben jij die spreker, expert of ondernemer die graag wil werken met goedbetalende cliënten

N  Misschien ben jij de opvoedcoach die door gezinnen serieus wil worden genomen wanneer je daar oplossingen aandraagt voor meer rust en ontspanning.

Het is tijd om je te presenteren als een ‘High Class’ expert, professioneel leider en VIP

Wie is Jeanine van Varik

Sinds 2007 werk ik als Branding & Image Consultant. Daarvoor heb ik 14 jaar in de zakelijke dienstverlening in het binnen- en buitenland gewerkt. Ik merkte dat ik vastliep in het stramien van mijn werk en ik kon mijn ideeën niet kwijt. Toen besloot ik voor mezelf te beginnen.

In het bedrijfsleven ontdekte ik dat veel mensen onnodig onzeker zijn. Ze zitten daardoor niet lekker in hun vel. Ze lijken het lastig te vinden vanuit hun persoonlijke visie een eenduidig en inspirerend statement te maken. 

Vanuit mijn studie over personal Branding ben ik specifieke  imagostrategieën gaan toepassen op mezelf. Deze deden een beroep op wie ik was en op wat ik te bieden had en hoe ik dat zichtbaar kon maken. Er ging een wereld voor me open. Ik kreeg moed en daardoor zelfvertrouwen om te doen waar ik voor stond. Deuren gingen open en ik kreeg meer opdrachten.

Ik ontving complimenten over dat ik echt liet zién waar ik over sprak. Ik ervoer dat de echte Jeanine tot uitdrukking kwam. Alleen al door de kleuren die ik droeg, ging ik rechter op lopen.

Ik ontdekte dat het juiste imago, mensen van binnenuit veranderen in de persoon die ze bedoeld zijn. Hun aantrekkelijkheid (door verzorgend effect van juist kleur- en kledinggebruik), bekwaamheid en succes wordt zichtbaar. 

Ik heb toen onderzoek gedaan naar een formule die ten alle tijde een ‘VIP Branding” laat zien. Van daaruit zijn De 7 Imagostrategieën® ontstaan. 

De Imagostrategieën® onderwijs ik aan mijn klanten, waardoor zij deze ook zijn gaan toepassen. Deze geven hun een boost voor hun persoonlijke en zakelijke groei.

In combinatie met mijn communicatietechnieken en persoonlijkheidstesten vanuit dit ‘High Class Branding Transformation Program’, geeft hen dat zelfs inzicht op het niveau van het uitleven van hun missie. 

Wanneer je klasse hebt, moet je het beschermen!

Weet je, het is praktisch gezien onmogelijk je niet door de verkeerde informatie over uitstraling en kleding te laten beïnvloeden. Die verkeerde informatie wordt door de samenleving en media constant op ons afgevuurd.

Er is een groot verschil in onze samenleving tussen ‘high class’ en de rest. Het gaat hier niet over geld, maar over mindsets. Want er zijn zat rijke mensen die een niet al te klasse verschijning hebben. 

Wees altijd ‘classy’!

High Class is een mindset. Wanneer jij geïnteresseerd bent jezelf te branden als ‘high-class’ dan ben je aan het goede adres. 

Laat jezelf altijd zien met klasse. Je bent dan trouw aan je brand. Elegantie en klasse zijn geen tijdelijke statussen. 

Met een High Class Brand zeg je tegen mensen dat je goed bent. Je vertegenwoordigt in alles wie je bent en wat je doet klasse.

Misschien dat je deze tendens herkent: In ons land zeggen we vaak ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’. Deze mindset houdt middelmatigheid in stand. In de tijd dat ik veel kinderwerk heb gedaan op kampen, zag ik dit verschijnsel al bij kinderen voorkomen; de overheersende mindset van middelmatigheid. De kinderen worden al vroeg aangeleerd dat zij zich constant moeten beheersen en moeten wandelen in de gebaande wegen. Ook in het bedrijfsleven waarin ik 14 jaar gewerkt heb, constateerde ik dat veel mensen aanpast gedrag vertoonden. Ze zeggen en doen wat van hen verwacht wordt en spreken daarom niet het unieke in henzelf aan. Burn-out kan tot gevolg zijn. 

Daarom heb ik speciaal voor professionals en ondernemers die hun ware klasse willen tonen en hier graag impact mee maken het High Class Branding Transformation Program ontwikkeld.

In het ‘High Class Branding Transformation Program ontvang je via 7 modules alle strategieën die jouw High Class Look laten zien! 

 

Het High Class Brand Transformation Program levert je het volgende op:
  • Een High Class Brand laat DUIDELIJK zien waar je voor staat.
  • Je hoeft nooit meer te twijfelen over hoe je over komt. Je weet precies waar je aandacht aan moet besteden voor de juiste performance.
  • Je komt geloofwaardig over en mensen vertrouwen je sneller.
  • Je overtuigingskracht groeit; je consistente performance laat een stevige herkenbaarheid zien
  • Je wordt gezien als een marktleider
  • Je bereikt sneller en makkelijker je (financiële) doelen; mensen twijfelen niet aan je en gaan graag met je in zee
  • Dat zal je tijd besparen omdat, omdat je mensen raakt met je boodschap. Mensen worden sneller overtuigd
  • Je hebt hierdoor meer rust en focus om tijd door te brengen met je dierbaren en andere belangrijke zaken waar je aandacht voor wil hebben 
  • Je benut kansen waar je eerder geen oog voor had, omdat je beter gaat herkennen waar je iets mee moet; je neemt het makkelijker op voor situaties die jou (of je boodschap) of een ander geen recht doen. Je bereikt op een efficiëntere manier je doelen.

JOUW HIGH CLASS LOOK BRENGT HIGH CLASS RESULTATEN

Het ‘High Class Branding Transformation Program bestaat uit 7 modules:

 

MODULE 1 MASTERING YOUR CLASSY MINDSET

Neem je klasse mindset in bezit

  • We besteden aandacht aan een update van je persoonlijke visie. Deze ga je (opnieuw) helder krijgen. Dat is belangrijk omdat je allerdiepste drijfveren en overtuigingen op tafel hebt te krijgen zodat ze in lijn komen met je visie. Je visie bepaalt de keuzes die je maakt. Wanneer deze op één lijn komen, versterkt dit je High Class Brand. Het resultaat is dat je meer erkenning en uiteindelijk meer impact krijgt.
  • Je gaat oog krijgen voor de typeringen van je eigen communicatiestijl en die van anderen. Belangrijk om makkelijker af te stemmen op de wensen van je doelgroep en met hen op een ontspannen manier relaties te onderhouden.

MODULE 2: MASTERING YOUR HIGH CLASS COLORS, LINING & CONTRAST 

  • Ik help je te begrijpen dat je de kleuren van je kleding niet moet kiezen vanuit gewoonte, modetrends of vanuit gevoel. Het gaat erom dat je kleuren kiest die qua uitstraling jouw high class brand versterken. Dit moet je weten, want je hoort het op weinig plekken.
  • Kleuren die écht goed staan bij je huid en die jou een klasse uitstraling geven, worden gekozen vanuit een technische benadering en vanuit de kleurpsychologie.
  • Ik help je oog te krijgen voor hoe jij je figuur het beste kunt aankleden, zodat de aandacht altijd naar je gezicht uitgaat. Je wilt namelijk niet dat mensen afgeleid worden van jouw boodschap. Wanneer er in je algehele presentatie een disharmonie is, dan is dat waar de aandacht naar uit gaat (‘the devil is in the details’). 

MODULE 3: PINPOINTING YOUR AUDIENCE 

  • Je gaat aan de slag met de dynamiek van je omgeving (je doelgroep, collega’s, prospects) te verstaan, zodat je je op het diepste niveau met hen kan verbinden. Met dynamiek bedoel ik dat je weet welke communicatiestijl wordt gehanteerd, wat voor sfeer hun omgeving typeert, wat hun behoeften en drijfveren zijn. In je algehele presentatie leer je hoe je kunt aansluiten op deze dynamiek. Wanneer je hun taal spreekt en beter aansluit op hun behoeften, dan heb je eerder de klik.
  • Vanuit de relatie die je met hen opbouwt, bereik je makkelijker je doelen

MODULE 4: BLUEPRINTING YOUR PROFESSIONAL LOOK 

Ik help je de ideale look vorm te geven, die onmiddellijk respect, geloofwaardigheid en vertrouwen wekt vanuit De 7 Imagostrategieën®. Deze strategieën vormen het algemene uitgangspunt van jouw High Class Brand. Dit betekent dat je vertrouwd raakt met de effecten van je kleuren, contrasten en vormen van je kleding die jouw high class vertegenwoordigen. Dit voorkomt keuzestress bij het uitkiezen wat je wilt dragen.

MODULE 5: PROFILING YOUR FORMAL DRESSCODE

  • Vanuit jouw blueprint wordt een persoonlijk kledingprofiel gemaakt die jouw High Class bevestigt. Het profiel houdt rekening met jouw situatie, jouw doelen, jouw postuur, jouw kleuren en jouw persoonlijke smaak voorkeur. Een verslag met foto’s van voorbeelden krijg je mee, zodat je voor thuis een houvast hebt.
  • Je leert deze principes toe te passen in de diverse rollen die je hebt op het gebied van je werk.  

MODULE 6: PROFILING YOUR LEISURE DRESSCODE

  • Hier komen de principes besproken voor je kledingstijl in je vrije tijd. Het protocol dat jouw ‘High Class Brand’ blijvend beschermt, zodat je aan anderen consequent een betrouwbaar imago laat zien.
  • Ook hier krijg een een verslag mee met voorbeeld foto’s van stijlen die passen in de verschillende rollen in je privéleven.

MODULE 7: MASTERING NON-VERBAL COMMUNICATION

  • Je gaat leren hoe je non-verbale signalen kunt herkennen en ook kunt benutten, zodat je beter in staat bent strategisch te handelen. Hierdoor kun je beter mensen op hun gemak stellen en hen positief beïnvloeden.

Investering 3-maanden programma:

 € 4.347 ex BTW 
Verdeeld over 5 dagdelen, waarvan 3 live en 2 online. Alle sessies zijn één op één.

 

Voor wie is het ‘ High Class Branding Transformation Program’ geschikt?

Doorbreek jouw status quo

Op welk vakgebied in de samenleving je ook bent (onderwijs, politiek, financiën, gezondheidszorg, fitness, opvoeding, ondernemerschap, business consultant, etc), en je wil buitengewoon zijn in alles wat je doet, dan wil je uit je huidige status komen. Deze mindset is niet voor iedereen weggelegd.

Dit programma is uitermate geschikt wanneer je de mindset hebt van iemand, die:

N moedig en bereid is om op te staan vanuit zelfrespect om de constante golven van middelmatigheid het hoofd te bieden in je vakgebied. 

N bereid bent je tijd en energie te investeren in je diepe, transformatieve inside out (re)brand, want dan bereik je het grootste resultaat om je impact te maken en je doelen sneller te behalen.

N wil weten hoe je jouw ‘brand’ beschermt tegen modetrends die jouw ‘brand’ niet ten goede komen.

N zeker weet dat je meer waard bent dan wat modetrends je in het algemeen aanbieden.

Dit programma is niet geschikt wanneer:

N je jezelf niet naar het volgende niveau wilt brengen in krachtige profilering

N  je er geen waarde aan hecht om met jouw High Class Brand je verantwoordelijkheid op te nemen jouw potentieel aan te spreken om meer impact te maken.

Uiteindelijk gaat het erom dat de echte ‘high class jij’ tevoorschijn komt, die lange tijd verstopt was in veilige kleuren en kleding, gewoontes en trends. Denk nu niet dat dit programma bedoeld is voor arrogante mensen. Totaal niet. Het gaat erom dat je  bekrachtigd wordt in wie je bent en in je mogelijkheden. Zo bereik en benut je je individuele potentieel om volop je impact te maken.

Het klantencontact gaat makkelijker. Ik doe sneller zaken. Er wordt mij meer gegund.

Anita

Cretio Partner

After the High Class Branding Transformation Program I noticed that doors went open that used to be closed.

Matthias

HR Advisor

Veelgestelde vragen

Waarin onderscheidt dit programma zich ten opzichte van andere programma's over personal branding?

In de meeste trajecten die zich richten op het creëren van een persoonlijk merkbelofte, wordt voortgebouwd op wat er al is. Het risico is dat het personal brand niet de fundering krijgt die nodig is om de impact te maken die mogelijk is.

Er wordt te weinig rekening gehouden met de persoonlijke visie die wel eens een update kan gebruiken. Daarom wordt in Module 1 aandacht besteed aan jouw DNA.

Hier ligt jouw allerdiepste drijfveer verborgen. Wanneer je dat snapt van jezelf, heb je meer stevigheid om je zelf te vermarkten en om je zelf staande te houden en goede keuzes te maken wanneer er weerstand is.

Bovendien wordt in de meeste programma’s weinig tot nauwelijks aandacht besteed aan de dynamiek van je uitstraling. Deze moet in lijn zijn met wat je beoogt om geloofwaardig over te komen.

Wat ik met de dynamiek van je uitstraling bedoel is het volgende: Misschien dat jij je enkele voorbeelden kunt herinneren van mensen die iets zeggen en wat je totaal niet op waarde kunt schatten. De uiterlijke dynamiek stemt dan niet overeen met de innerlijke dynamiek. Deze persoon moet extra zijn best doen om dit scheve beeld wat zijn waarnemers van hem hebben, recht te zetten.

Waarom wordt de nadruk gelegd op het creëren van een 'High Class Brand' in plaats van een personal brand?

Met een High Class Brand overstijg jij het alledaagse.  Met een High Class Brand worden jouw vele uitzonderlijke kwaliteiten belicht, waardoor jouw potentieel beter en met meer impact in je uitstraling zichtbaar wordt.

High Class Brand vertegenwoordigt de dynamiek van de leider met impact, de leider met een missie. Die leider zijn we in wezen allemaal in ons eigen gebied, passend bij wie we zijn. We moeten het alleen herkennen, erkennen en activeren in ons. Daarbij komen we ook te weten waar onze valkuilen liggen. Noodzakelijk om datgene wat ons moeiteloos afgaat, goed te kunnen reguleren en voor ons te laten werken in plaats van tegen ons.

Een High Class dynamiek komt tot uitdrukking in mijn Gravitasmodel®. In dit model zitten gedrag en waarden verwerkt die, uitgedrukt in de verschijning en het gedrag, een High Class Brand laten zien. 

Het gaat daarom veel verder dan alleen je kleding of modetrends.

Ik ben van mening dat iedereen het in zich heeft om de kwaliteiten die bij een High Class statement behoren, tot uitdrukking te brengen. Deze High Class statement is onderdeel van De 7 Imagostrategieën®. Deze universele principes gelden voor iedereen. En ze zijn belangrijk omdat deze principes het beste zichtbaar maken van ons als mensen wanneer we vanuit een hoge status onze boodschap willen neerzetten.

Het is bewezen dat er meer gegund wordt aan mensen met een High Class Brand. Hierdoor bereiken ze sneller en gemakkelijker hun doelen.

In de meeste personal brandprogramma’s wordt gewerkt aan de binnenkant. Er wordt niet of nauwelijks rekening gehouden met de interactie tussen de innerlijke en uiterlijke dynamiek. Dynamiek laat de energie zien, de natuurlijke beweging van de persoon.

Die dynamiek kun je tot uitdrukking brengen in kleur, vorm, lichaamshouding, stemgeluid, fysieke beweging, focus van ogen. Je kunt ook leren om de dynamiek af te stemmen per situatie om je doelen beter te bereiken. Dat is een hele studie op zich. In dit programma wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. 

De neiging is er bij de meeste mensen om de High Class uitstraling niet zichtbaar te krijgen. Dat kan zijn simpelweg zijn door onwetendheid of door wat mensen hebben meegemaakt. Daarom praat ik over het hebben van een ‘klasse mindset’.

Het vereist nogal wat inzicht in jezelf, het toepassen van imagoprincipes, discipline en moed om met een High Class uitstraling op een consistente manier naar buiten toe te treden. High Class laat het beste deel van jezelf zien.

Het heeft dezelfde dynamiek van: aantrekkelijkheid, authenticiteit, bekwaamheid, verantwoordelijkheid dragen, integriteit, geloofwaardigheid, in verbinding zijn met jezelf en met je omgeving, elegantie, hoge kwaliteit, je passie/focus in bedwang houden en op de goede momenten inzetten, strategisch inzicht, geduld, succesvol zijn en stijlvol zijn. Daarom vind je de meeste van deze woorden terug op de website en spreek ik ze vaak uit in mijn presentaties.

 

Ben ik dan wel een High Class Brand?

Absoluut!! Het feit dat je hier al bent en dit leest, laat zien waar je verlangens naar uitgaan en dat het mogelijk is. Het gaat er niet om om perfect te zijn. Dat is niemand. Waar het omgaat is dat je bij jezelf de mogelijkheden die je in je hebt, gaat herkennen en benutten en tot uitdrukking laat brengen. Dan kun jij optimaal van invloed zijn en je doelen behalen. Dat kan alleen wanneer je je in jezelf verdiept. Daar is nieuwsgierigheid en wilskracht voor nodig.

Het is een ongoing proces. Naarmate je innerlijk groeit en je dat aan de buitenkant laat zien, dan groei je sneller verder. Mensen reageren namelijk op de dynamiek van je High Class uitstraling. Daarom vind ik het belangrijk, dat je laat zien wat je in huis hebt. Een High Class Brand vertegenwoordigt de beste versie van jezelf.

Hoe kom ik in aanmerking voor het High Class Branding Transformation Program?

Wanneer je geïnteresseerd bent in het verkrijgen van een High Class Brand, kun je dat aangeven via het verzendformulier helemaal onderaan. Ik neem dan contact met je op. Of je kunt me bellen op: 0619702790. We maken dan een afspraak om kennis te maken (persoonlijk of via Zoom/Skype). Van tevoren stuur ik je een assessmentformulier op. Op basis hiervan kunnen we verkennen wat je nodig hebt en hoe ik je kan helpen. Wanneer we alle verwachtingen in kaart hebben gebracht en we zien het beiden zitten, dan spreken we af voor de eerste sessie op een moment dat het jou schikt. 

Ga ik mijn investering terugverdienen?

Wanneer jij je als doel gesteld hebt snel geld te verdienen zonder dat je er tijd en moeite in stopt, dan is dit programma mogelijk niet voor jou.
Er spelen bovendien teveel factoren mee om een juridische garantie mee te geven. Zelf ik heb moeten ondervinden wat de gevolgen waren van mijn transformatieve inside out high class rebranding. Ondervinden wat het betekende de looks te hebben die een High Class Statement liet zien. Met mijn visie in het vizier en de toepassing van de principes die mijn klasse mindset bekrachtigden, heb ik ervaren dat ik mijn netwerk vergrootte en meer impact en opdrachten kreeg. Hier was ik heel tevreden mee, aangezien ik me realiseerde dat wanneer ik zo door ga, dit weer gaat gebeuren, en dan nog beter.

Het komt erop neer dat wanneer je je visie helder hebt en je doorloopt de juiste stappen in dit programma om jouw High Class Brand je toe te eigenen, dan weet ik zeker dat je vanuit je hoogwaardige expertise je autoriteit toeneemt. Je doelgroep gaat je steeds beter herkennen en waarderen en daarmee zal je de investering meer dan naar verwachting terugverdienen.

Sommige mensen kopen programma’s en laten deze vervolgens op de plank liggen. Deze mensen gaan het zeker niet terug verdienen.
Andere mensen gaan er volop mee aan de slag en zullen verbaasd staan wat het hen oplevert, qua geldstroom en impact.
Onderzoek heeft bewezen dat er meer gegund wordt aan mensen met een High Class Brand. Hierdoor bereiken ze meer.